Waar blijft die Hoekse Lijn? Teken de petitie!

11 januari 2018

Waar blijft die Hoekse Lijn? Teken de petitie!

Foto: SP

De vertraging van de verbouwing van de Hoekse Lijn betekent dat mensen die wonen rondom deze oude treinlijn het bijna twee jaar zonder een degelijke OV verbinding moeten doen. Dit raakt niet alleen mensen in Vlaardingen, maar ook in Hoek van Holland, Maassluis en Schiedam. Dit terwijl niemand in de hiervoor genoemde gemeenten zaten te wachten op de verbouwing van de goed functionerende treinlijn. Nu hebben deze mensen te kampen met drastisch langere reistijden en overvolle bussen.

Genoeg reden om onze stem hierover te laten horen aan het regiobestuur die deze impopulaire verbouwing heeft geforceerd, SP en ROOD Vlaardingen hebben een petitie opgesteld om dit doel te bereiken.  Deze petitie wilt de volgende doelen bereiken:

- Beter vervangend busvervoer.
- Dat de waterbus verbinding doorgetrokken wordt tot Hoek van Holland.
- Geen enkele verhoging van de kosten voor de toekomstige reizigers van de Hoekse Lijn.

ROOD is al verschillende keren de straat opgegaan om handtekeningen op te halen voor deze petitie, met succes! Het merendeel van de aangesproken burgers is boos over de stand van zaken met de Hoekse Lijn en steunen de petitie dan ook enthousiast. De SP zal zich de komende tijd dan ook blijven inzetten om op de straten zoveel mogelijk handtekeningen op te halen.

Wil jij de petitie ook tekenen? Dat kan ook online op: https://petities.nl/petitions/verbeter-hoekse-lijn-situatie?locale=nl