Steunbijeenkomst vluchtelingen in Vlaardingen

13 februari 2022

Steunbijeenkomst vluchtelingen in Vlaardingen

Foto: SP

De SP-afdeling Vlaardingen steunt de oproep van verschillende Vlaardingse organisaties om maandag 14 februari om 15uur deel te nemen aan de steunbetuiging aan de Vlaardingse vluchtelingen. Een raadsmeerderheid jaagt hen de stad uit. Wij laten hen weten dat zij wat veel andere Vlaardingers betreft welkom zijn. Meld je aan via het Facebook evenement: https://fb.me/e/1auLKUiWx

Hier het bericht van de initiatiefnemers:

Steunbijeenkomst Vlaardingse vluchtelingen

Een groep Vlaardingse inwoners en organisaties organiseert maandagmiddag 15.00 uur een steunbijeenkomst aan de Oosthavenkade. Dit om de bewoners van de vluchtelingenboot een hart onder de riem te steken.

Vorige week besloot een krappe meerderheid van de gemeenteraad dat de vluchtelingen Vlaardingen moeten verlaten. Mogelijk dat de boot komende week al moet vertrekken. Meerdere maatschappelijke organisaties en politieke partijen spreken hun afkeur uit tegen dit raadsbesluit. Zij willen laten zien dat er heel veel Vlaardingers zijn die vluchtelingen wel welkom heten.

De initiatiefnemers roepen iedereen op om maandag om 15.00 uur naar de Oosthavenkade te komen, ter hoogte van de boot. Woordvoerders van verschillende organisaties zullen kort het woord voeren. De bewoners van de boot zijn uitgenodigd om ook op de kade aanwezig te zijn. Er is gelegenheid om met hen in gesprek te gaan. Voor koffie wordt gezorgd.