Strijd mee voor betaalbaar wonen in Vlaardingen

9 maart 2022

Strijd mee voor betaalbaar wonen in Vlaardingen

Foto: SP

De woningmarkt is overgeleverd aan lui die er een hoop geld mee willen verdienen. Deze gasten verdienen hun geld over de ruggen van Vlaardingers. Vlaardingers die een steeds groter deel van hun inkomen kwijt zijn aan woonlasten. Dit geld verdwijnt in de zakken van een klein groepje harteloze kapitalisten. Huizen zijn om in te wonen, niet om huishoudens het geld mee uit de zakken te kloppen.

Wij gaan een einde maken aan de machtspositie van deze zakkenvullers. De nieuwe wethouder van volkshuisvesting moet er een zijn die laat zien wie in een democratie de baas is: De inwoners.

Dit moet een wethouder zijn die namens de inwoners de vastgoedboeven de stad uit jaagt. Die samen met de woningcorporaties plannen maakt om op korte termijn samen betaalbare, duurzame en comfortabele woningen te bouwen. Zonder winstoogmerk, met geen ander belang dan het maatschappelijk belang van Vlaardingen.

Een grote SP is nodig om te voorkomen dat de gemeenteraad weer kiest voor een bestuursvorm waarbij de wethouders apolitieke papierschuivers zijn. Een bewezen mislukt experiment waarbij men denkt dat politiek gebaseerd op gedeelde ideeën vervangen kan worden door kleurloze bureaucratie.

Een grote SP is nodig om in het coalitieakkoord af te dwingen dat Vlaardingen goede, betaalbare en duurzame woningen gaat bouwen.

Een grote SP is nodig om een SP-wethouder op volkshuisvesting te leveren.

Een grote SP is nodig om in de gemeenteraad een meerderheid te krijgen voor goede sociale bouwplannen.

Dat kan maar op één manier: Met jouw stem.

Stem daarom 14, 15 of 16 maart op de SP.

Arnout Hoekstra,
Lijsttrekker SP