Verkiezingscampagne is van start.

9 februari 2002

Verkiezingscampagne is van start.

In de vorige Tribune bijlage gaven we al een overzicht van de belangrijkste onderdelen van ons verkiezingsprogramma. Nu willen we iets laten zien hoe dat nu gaat, zo’n organisatie om te zorgen dat iedere Vlaardingen weet waarom hij op de SP zou moeten stemmen.

Ruim 33.000 woningen.
In de brievenbus van ruim 33.000 woningen moeten minstens in de dagen voor dat de stembussen opengaan een folder van de SP terecht komen. Niet alleen een folder maar ook een tomaat schuursponsje om het oude beleid mee weg te schuren. En het is ook nog nuttig in de keuken, jawel. We zijn tenslotte een proper volkje. Voor het verspreiden moeten alle straten op rij gezet worden met een aantal deuren dat te belopen is. Daarvoor zullen natuurlijk veel vrijwilligers, leden van de SP nodig zijn. Dat wil zeggen dat we veel leden zullen benaderen met de vraag om even mee te helpen om in hun buurt een steentje bij te dragen. Vele handen maken het werk ligt. Er zijn pak weg 60 mensen nodig om alle folders rustig weg te krijgen.

Dat betekend tevens dat straten gebundeld moeten worden tot een overzichtelijk en beloopbaar aantal deuren, pakweg 500 brievenbussen. Dan is het folders afwegen en bundelen, op wijk en straten klaarleggen en zorgen dat ze bij de bezorgers komen. Zo getypt lijkt dat niet veel werk., maar het is toch nog een heel gepuzzel. Gelukkig hebben we veel actieve mensen in de SP kerngroep.

Stand op winkelcentrum
Natuurlijk staan we ook op het Liesveld met een standje. Afgelopen weekenden lukte dat minder best omdat de folders en SP informatie weg vloog, van de harde wind wel te verstaan. Maar we blijven hopen op rustigere klimatologische tijden voor 6 maart.

Plakken
Op de gemeentelijke borden waren we deze keer niet de eersten. Dat is jammer, maar nu ook weer niet het allerbelangrijkste. Wat wel van belang is dat zoveel mogelijk leden ons verkiezingsraambiljet voor de ramen hangen!!!!

Het is tenslotte vanwege de frisse kleuren een verfraaiing van uw huis, niet waar? We hopen daar echt op.
Dat wil ook zeggen dat we niet alles “onder” hoeven te plakken. Laat zien dat u voor een betere wereld en zeker ook voor een veiliger, leefbaarder, betaalbaar Vlaardingen voor alle gewone mensen bent.

Werk zo eenvoudig mee aan een goede verkiezingsuitslag voor de SP