SP publiceert verkiezingsprogramma 2006-2010

28 januari 2006

SP publiceert verkiezingsprogramma 2006-2010

Vanaf vandaag is het verkiezingsprogramma van de SP Vlaardingen te vinden op https://vlaardingen.sp.nl. Met dit programma zal de SP de komende jaren aan de slag gaan, zowel binnen als buiten de raad. Aan het programma is een intensieve periode van meningsvorming en overleg vooraf gegaan. Met het verschijnen van het programma is de SP 100% klaar voor de campagne, en de daaropvolgende raadsperiode.

Het onderwerp ‘Volkshuisvesting’, waarmee de partij de afgelopen jaren al veel naam mee gemaakt heeft, is voor de SP ook de komende periode weer één van de belangrijkste speerpunten. Zo is de SP ervoor om de herstructuerings plannen te herzien, en om in plaats van sloop voor renovatie te kiezen. Dit omdat de SP zich zorgen maakt over de als maar stijgende wachtlijsten voor jongeren en starters die op zoek zijn naar een betaalbare huurwoning. Deze moeten veelal naar buiten Vlaardingen verhuizen om aan de bak te komen.

Beeldbepalende en karakteristieke gebouwen moeten in de stadsontwikkeling met uiterste zorg worden beschermd. Ook moet archeologisch en historisch erfgoed zoveel mogelijk worden bewaard en tentoongesteld.

De SP is voor meer 30 kilometerzones en woonerven in kinderrijke woonwijken, en in de buurt van scholen en speeltuinen. Ook moet er meer aandacht worden besteed aan sport. Sport moet betaalbaar en bereikbaar blijven, voor jong en oud, arm en rijk.