17 juni: Genieten Natuurlijk Fair

3 juni 2006

17 juni: Genieten Natuurlijk Fair

Een heel bijzonder deel van Midden Delfland ligt in de gemeenten Vlaardingen en Maassluis. De eeuwenoude boerderijen liggen er prachtig bij, pal naast een stedelijke omgeving. Ze hebben hun karakter voor een groot deel weten te behouden. Daarom is deze historische groene strook tussen de twee steden zo belangrijk !!

Tijdens Midden Delflanddag op 17 juni a.s. staat dit hele gebied in het zonnetje. Ook de Vrienden van het Platteland besteden dit jaar voor het eerst extra aandacht aan dit mooie gebied en verzorgt fietstochten langs de boerderijen, net als de Rabobank.

Sinds 1999 worden activiteiten op de Hoeve Avondrust georganiseerd tijdens de Midden Delflanddag en dit jaar voor de 2de maal de “Genieten Natuurlijk Fair”
Dit is een gezellige en gemoedelijke delicatessen-en streekproductenfair rondom het erf en de boomgaard van de boerderij.

Een fair waarbij “lekker, ambachtelijk & natuurlijk” de leidraad zijn.
Wij hebben als stelregel om het knus te houden, dus geen grootschalige fair, maar wel met heel veel enthousiaste bezoekers en lovende kritieken.
De lokale pers betitelde de fair als “het walhalla voor smulpapen” !!

Vanaf 10.00 uur tot 16.00 uur wordt er een delicatessen- en streekproductenfair rondom het erf en fruitboomgaard van de boerderij gehouden. Tevens is Hoeve Avondrust startpunt van de Rabobank fietsroutes.

Er worden rondleidingen verzorgd door de boomgaard om 14.00 & 15.00 uur, waarbij kennis gemaakt kan worden met Oudhollandse fruitrassen.

Deelnemers uit binnen- en buitenland bieden hun producten aan. Naast de streekeigen producten van “hEerlijk Delfland”zijn er o.m. stands met schapenkaas- en worst, bosbessen, paardenmelk, bier, honingproducten, wijn, advocaat, chutney, mosterd, kruiden, jam, koffie-en theespecialiteiten, barbecuesauzen en producten uit Libanon, Griekenland en Canada.

Ook zijn er voorlichtingstands van Stichting Boombehoud Vlaardingen, Stichting Groeiend Verzet in de Lickebaert, Aarde Boer Consument, Agrarische Natuurvereniging Vockestaert, Vrienden van het Platteland.

Aarde Boer Consument is een boerenorganisatie die op intiatief van de SP is opgericht.