Schriftelijke vragen wachtijd uitkeringen

14 juni 2006

Schriftelijke vragen wachtijd uitkeringen

In januari van dit jaar heeft de SP fractie een aantal artikel 36 vragen gesteld, de vragen hadden betrekking op de 13 weken wachttijd in 2005 bij een aanvraag sociale dienst uitkering.
In hetzelfde schrijven hebben wij u gevraagd of u bereid was te onderzoeken of het beoordelingsonderzoek van 13 weken verkort kon worden naar circa 8 weken.
Het antwoord wat wij van u kregen was dat het van u al een voornemen was om in 2006 de afhandelingstermijn terug te brengen naar een termijn van 6 tot 8 weken.
Op maandag 12 juni jl. hebben wij uit de krant vernomen dat de problemen bij het aanvragen van een uitkering niet kleiner zijn geworden, maar juist groter, en dat het nieuwe college erop inzet om 80% van alle zaken binnen een termijn van 14 weken af te handelen en dat dit volgens Burgermeester Bruinsma het maximaal haalbare is.

Aan het College van Burgemeester en Wethouders van de Gemeente Vlaardingen

Betreft: schriftelijke vragen volgens artikel 36 tijdelijk Reglement van Orde: wachttijd uitkeringen.

Geacht college,

Naar aanleiding van dit krantenartikel heeft de SP fractie de volgende vragen.

1 Worden er met die maximaal haalbare 14 weken ook de aanvragen sociale dienst bedoeld?
Zo,ja, hoe verhoud zich dat tot uw voornemen de afhandelingstermijn in 2006 terug te brengen van 13 naar 6 tot 8 weken?
Zo,nee Kunt u ons de huidige stand van zaken vertellen betreffende uw voornemen?en welke vooruitgangen er inmiddels zijn geboekt bij het terug dringen van de wachttijden?dus wat de wachttijd uitkering sociale dienst op dit moment is?

Met vriendelijke groet,

SP fractie,