Veilige school zones, toch niet zo veilig.

24 november 2006

Veilige school zones, toch niet zo veilig.

Al tijdens de begrotingsbehandeling twee weken geleden had de SP de wethouder al vragen gesteld over de onveilige situatie, van de veilige schoolzone in de Westwijk. Waar een zebrapad heel dicht bij een bushalte is aangebracht, waardoor aankomend verkeer geen zicht heeft op eventueel overstekende kinderen als er een bus bij deze halte staat.

Nu twee weken later blijkt er echter nog niets te zijn veranderd dit ondanks toezeggingen van het college dat zij een hoge prioriteit zouden geven aan het veiliger maken van deze zones. Dit was voor Alke van Marsbergen van de SP fractie rede temeer om de wethouder tijdens het mondelinge vragen halfuurtje van de raad, te verzoeken om meer haast te maken met het veiliger maken Van deze zone.

In eerste instantie gaf de wethouder aan dat ze dit niet voor de kerstvakantie zou kunnen regelen. Dit was voor de SP echter niet snel genoeg. Nadat ook andere politieke partijen bij de wethouder aandrongen op sneller handelen, beloofden de wethouder dat zij tot dat er een structurele oplossing is gaat kijken hoe ze deze zone veiliger kan maken. De SP fractie is erg blij met deze toezegging maar zal er wel op blijven toezien dat er echt iets verandert in deze veilige school zone in de Westwijk.