Rapport: Veilig uitgaan in Vlaardingen

22 juni 2008

Rapport: Veilig uitgaan in Vlaardingen

Veilig uitgaan in Vlaardubgeb Vandaag presenteert de SP afdeling Vlaardingen het rapport: 'Veilig uitgaan in Vlaardingen'. Dit rapport is geschreven als verslag van de eerder gehouden enquête, onderzoek naar het uitgaansgebied, visie op cameratoezicht en de uitgangspunten en voorstellen van de SP op het veilig uitgaan. De SP maakt zich al geruime tijd zorgen over de aanwezigheid van jonge kinderen in het reguliere uitgaansleven. Overmatig drankgebruik onder jongeren is een nationaal probleem. De Vlaardingse jongeren vormen hierop geen uitzondering. Wanhoopskreten van ouders en een reeks van verschillende incidenten dwingen de politiek om maatregelen te treffen.

In de maanden februari en maart 2008 hebben we Vlaardingers gevraagd naar hun ‘veiligheidsgevoel’. In deze periode hebben we met veel jongeren, ouderen, omwonenden en horecaondernemers gesproken. Ook hebben we onder deze doelgroepen een schriftelijke enquête uitgezet.

De SP pleit in het rapport voor een beter deurbeleid, alcoholvrije alternatieven voor kinderen onder de 16 en meer politie op straat. SP is gezien de vele nadelen en het beperkte nut in de huidige situatie tegen de komst van cameratoezicht.

• Rapport Veilig uitgaan in Vlaardingen (PDF, 198kB)
  • U bent hier