SP-Kamerlid Fons Luijben komt buurten in Vlaardingen!

13 november 2008

SP-Kamerlid Fons Luijben komt buurten in Vlaardingen!

SP-Kamerlid Fons LuijbenMorgen, 14 november, komt SP-Tweede Kamerlid Fons Luijben buurten in Vlaardingen. Samen met een groep actieve SP-leden zal hij bij centrumbewoners aanbellen en in gesprek gaan over de buurt. Tevens krijgen de mensen de nieuwe Zo-krant in ontvangst, de landelijke SP-krant die ook in Vlaardingen vier keer per jaar wordt verspreid.

De afdelingen van de SP verspreiden dezer dagen in heel het land meer dan een miljoen exemplaren van de gratis krant 'ZO'. Dat gebeurt niet alleen bij treinstations, op markten en door de brievenbus, maar ook via de deurbel. Bij tienduizenden mensen wordt door SP'ers namelijk aangebeld om de krant te overhandigen en meteen te vragen hoe het gaat in de buurt. Met de verspreiding van de grootste gratis krant van Nederland wordt dus meteen het grootste buurtonderzoek ooit uitgevoerd. Onder het motto 'Buurten in de Buurt'. Zij worden hierbij ondersteund door de eigen gemeenteraadsleden en Eerste en Tweede Kamerleden. Voor maart 2010 wil de SP alle buurten in Vlaardingen hebben aangedaan.

Fons Luijben (1941) Was directeur Rabobank in Heusden. Van 2003 tot 2007 fractievoorzitter van de SP in Provinciale Staten van Zeeland. Fons Luijben is nu SP woordvoerder ouderenbeleid en AOW in de Tweede Kamer.