Slapen voor een nachttrein

25 januari 2009

Slapen voor een nachttrein

ROOD in actie voor nachttrein

In de nacht van zaterdag 24 januari op zondag 25 januari heeft ROOD Vlaardingen deelgenomen aan een actie van de Haarlemse SP-jongeren. ROOD heeft met een groot aantal jongeren “geslapen” in de hal van station Haarlem. Dit werd gedaan om aandacht te vragen voor de actie voor een nachttrein tussen Amsterdam en Haarlem die ROOD aan het voeren is.

Een vijftal Vlaardingse SP-jongeren was naar Haarlem getogen om kameraadschappelijke hulp te bieden aan deze ludieke actie. De ROOD-jongeren lagen samen met vele andere SP-jongeren in de stationshal van station Haarlem. Bewapend met een spandoek met de tekst “Groen sein voor de nachttrein” ging het grootste deel van de groep in een slaapzak op de grond liggen, terwijl de rest voorbijgangers informeerde over de actie en nog meer handtekeningen ophaalde. Woordvoerder ROOD Haarlem Pieter Verhoeven: “We hebben al heel veel handtekeningen binnen gehaald, maar we hebben er nog veel meer nodig om aan het rijk en aan de NS te laten zien dat er veel mensen in Haarlem, maar ook zeker van buiten Haarlem, zijn die vinden dat de nachttrein er moet komen. Met deze actie willen we het alternatief laten zien als je de laatste trein hebt gemist, namelijk het slapen op het station.”