1 mei 2010

SP opent Willem Dreesplein

Op de dag van de arbeid heeft de SP-afdeling Vlaardingen het Veerplein omgedoopt tot het Willem Dreesplein. Drees was PvdA minister-president en grondlegger van de AOW. De PvdA gaat inmiddels akkoord met het verhogen van de AOW-leeftijd. SP-voorzitter Willem de Man: “De PvdA heeft Drees de rug toegekeerd, maar de SP blijft de AOW trouw. Daarom eren wij Drees en staan wij stil bij het bestrijden van armoede onder ouderen.”

Dr. Willem Drees was voorvechter en grondlegger van het sociaal recht in Nederland. Hij was minister van sociale zaken en minister president
van 1945 tot 1958. Deze groot staatsman heeft met zijn sociaal inzicht Nederland behoed voor de grootste armoedeval die op dat moment dreigde
te ontstaan.

SP opent Willem Dreesplein

SP-raadslid Alke van Marsbergen onthulde in het bijzijn van veel Vlaardingers het nieuwe straatnaambordje: “De PvdA heeft haar sociale uitgangspunten verlaten. De SP blijft knokken voor een goede oude dag voor iedereen, rijk en arm.”