Badkonijn op het droge

20 juli 2010

Badkonijn op het droge

Badkonijn

Op aandringen van de SP heeft het Vlaardings college van B&W besloten het roze badkonijn uit de Krabbeplas te halen. Het Badkonijn kan gevaarlijk zijn voor kinderen. Het midden van het konijn is open, als kinderen daarin terecht komen kunnen zij er mogelijk niet meer uit ontsnappen. Eerder riep de gemeente via het gemeentekatern in het lokale dagblad Groot Vlaardingen de de kinderen op niet met het konijn te spelen. De SP achtte dit echter onvoldoende. SP-fractievoorzitter Arnout Hoekstra: “Als je een plastic roze badkonijn in een recreatieplas laat drijven kan je verwachten dat kinderen er op gaan klauteren. Als het zo is dat dit levensgevaarlijk is dan moet de gemeente actie ondernemen en niet alleen een klein oproepje schrijven tussen de kap- en bouwvergunningaanvragen.”

Het Badkonijn wordt pas teruggeplaatst als de veiligheid is gewaarborgd. De kunstenaar van het object heeft inmiddels aangegeven graag mee te willen zoeken naar een oplossing. De SP is erg blij met het snelle handelen van de gemeente.