SP stelt vragen over van der Werffstraat

4 januari 2012

SP stelt vragen over van der Werffstraat

Tijdens een gesprek met een aantal bezorgde bewoners van de van der Werffstraat
heeft de SP fractie vast kunnen stellen dat de herinrichting van deze straat niet op alle punten goed bevalt. Met name de veiligheid is voor de bewoners een punt van zorg, vandaar dat de SP dan ook de volgende vragen aan u heeft.

Geachte Burgemeester en Wethouders,

Tijdens een gesprek met een aantal bezorgde bewoners van de van der Werffstraat
heeft de SP fractie vast kunnen stellen dat de herinrichting van deze straat niet op alle punten goed bevalt. Met name de veiligheid is voor de bewoners een punt van zorg, vandaar dat de SP dan ook de volgende vragen aan u heeft:

• De straat is recht en er zijn geen snelheidsbeperkende maatregelen genomen waardoor wij bang zijn dat er te snel zal worden gereden. Komen er nog snelheidsbeperkende Maatregelen? Zo nee waarom niet?
• Er zijn twee parkeerplaatsen voor de ingang van het flat aangebracht, daardoor is de toegang voor laden- en lossen alsmede hulpdiensten beperkt. Dit ontneemt ook het zicht vanaf de weg op de uitgang van de flat. Kinderen die naar buiten rennen worden niet gezien door passerende auto’s. Is het college bekent met de gevaren van deze nieuwe situatie? En is het college bereid om indien nodig dit aan te passen naar de wensen van de bewoners?
• Het trottoir aan de zuidkant van de weg loopt tussen de parkeerplaatsen en de straat in. Geparkeerde auto’s staan vaak met de achterkant naar de weg en rijden dan achteruit de weg op. Daarbij gaan ze achteruit over het trottoir en zien kinderen van basis school de Schakel dan niet lopen, met alle mogelijke gevolgen van dien. Is het college van plan deze ontwerpfout ongedaan te maken door het trottoir te verleggen? Zo nee waarom niet?
• De bochten op de hoek van de straat zijn niet voorzien van paaltjes. Worden deze paaltjes alsnog geplaatst? Zo nee, waarom niet?

Hierbij dient rekening te worden gehouden met het feit dat er een school (de Schakel) aan de straat staat. Wij verzoeken u daarom om maatregelen te nemen om de veiligheidssituatie te verbeteren.

Met vriendelijke groet
Alke van Marsbergen ,fractievoorzitter SP Vlaardingen