SP-team traint in Vlaardingen

1 april 2012

SP-team traint in Vlaardingen

Route van de wandeltocht
Het SP wandelteam heeft vandaag een twintig kilometer gewandeld als training voor de 'Nacht van de Vluchteling'. Het team heeft de training in Vlaardingen gehouden waar SP-wethouder Arnout Hoekstra een mooie wandeling door de polders van Vlaardingen had uitgezet.

Vandaag gingen een aantal leden uit de regio Rijnmond van het SP-team trainen in Vlaardingen. Wethouder Arnout Hoeksta had een mooie wandeling uitgezet die dwars door de diverse natuurgebieden ging die Vlaardingen rijk is. Zo startte het team in de historische haven van Vlaardingen en liep via de Broekpolder, Aalkeet-Buitenpolder, Vlietlanden, Zuidbuurt, Rietputten, Volksbos en het Oeverbos.

SP-wandelteam in Vlaardingse Volksbos

Tijdens de nacht van donderdag 17 op vrijdag 18 mei zal de 'Nacht van de vluchteling' plaats vinden. Tijdens deze sponsortocht van Stichting Vluchteling zal het SP-team veertig kilometer wandelen voor ondervoede kinderen in vluchtelingenkampen. Op initiatief van de SP Rotterdam is het team 'SP' opgezet, waarvan Tweede Kamerlid Sharon Gesthuizen de captain is. Het team bestaat nu uit 29 leden uit diverse afdelingen uit het hele land.

Het is behalve sponsoren, ook nog steeds mogelijk om het SP-team te versterken. Gesthuizen: "Wereldwijd zijn er miljoenen kinderen die leven in vluchtelingenkampen. Veel van deze kindjes zijn ondervoed en hebben echt hard hulp nodig. Behalve het inzamelen van geld proberen we aandacht te vragen voor de situatie van deze kinderen"

Hier kunt u het team van de SP sponsoren en bijdragen aan hulp voor ondervoede kinderen.

Hier kunnen SP'ers zich inschrijven om zelf mee te lopen en sponsoren te zoeken. Wanneer u op teamnaam 'SP' zoekt, wijst de rest zich vanzelf.