Wethouder introduceert Sportgids4kids

16 mei 2012

Wethouder introduceert Sportgids4kids

Wethouder Arnout Hoekstra

Wethouder Hoekstra gaat de Vlaardingse jeugd meer laten bewegen met zijn Sportgids4kids. Met de introductie van deze Sportgids4kids gaan buurtsportcoaches en gymleerkrachten komend schooljaar bij de groepen 5 en 6 van de basisscholen op bezoek om kinderen bekend te maken met het Vlaardingse sportaanbod. Doormiddel van een sportkeuzetest kunnen kinderen ontdekken welke sport bij hen past. Met deze kennis kunnen zij vervolgens vier gratis proeflessen volgen bij een Vlaardingse sportvereniging, in de hoop dat zij zich vervolgens bij die club lid worden.

Ook jeugdverenigingen zoals de scoutinggroepen en het zeekadettenkorps doen mee: “Het gaat mij er om dat kinderen méér gaan bewegen. Minstens een uur per dag intensief bewegen is nodig voor een kind om gezond en slank te blijven.” aldus SP-wethouder Arnout Hoekstra. Ook worden het komende schooljaar voor de basisschoolleerlingen handbal-, korfbal-, en voetbaltoernooien georganiseerd. Voor kinderen met een beperking komt een aangepast programma zodat ook zij kunnen sporten.

De Sportgids4kids start na de zomer met het nieuwe schooljaar, een groot aantal sportverenigingen hebben zich al aangesloten, de scholen kunnen zich vanaf volgende maand inschrijven. Hoekstra: “Het is een samenwerkingsverband tussen scholen, sport- en jeugdverenigingen, de Rijksoverheid en de gemeente. Dankzij die samenwerking kunnen we met minder geld meer doen om de jeugd te laten bewegen.”