SP stelt vragen over verbouwing aan de Louise de Colingnylaan

9 juni 2012

SP stelt vragen over verbouwing aan de Louise de Colingnylaan

In het algemeen dagblad van 9 juni jl. staat een artikel over de verbouwing aan de Louise de Colingnylaan. In het artikel wordt aangegeven dat senioren de dupe zijn van werkzaamheden aan de liften. Zo kunnen de senioren volgens het artikel alleen het flat verlaten door middel van betaling van 17 euro.

Naar aanleiding van dit artikel heeft de SP fractie de volgende vragen;

1. Is het College op de hoogte van de problematiek die ontstaan is door het onderhoud aan de liften, zo nee wat gaat het college hier aan doen?
2. Bent u het met de SP eens dat het niet redelijk is dat bewoners van een senioren flat 17 euro moeten betalen om hun flat te kunnen verlaten?
3. Bent u net als de SP van mening dat bij een verbouwing deze kosten thuis horen bij de verhuurder?
4. Is dit wat de verhuurder doet wettelijk toegestaan?
5 Bent u bereid deze onwenselijk situatie zeer snel te onderzoeken cq op te lossen indien dit niet is toegestaan? Elke dag dat deze mensen 17 euro moeten betalen voor het kunnen verlaten van hun woning is er één teveel.

Met vriendelijke groet
Alke van Marsbergen Fractievoorzitter SP Vlaardingen