Kinderombudsman nu ook in Vlaardingen

1 maart 2015

Kinderombudsman nu ook in Vlaardingen

Op 29 januari 2015 hebben de SP en VV2000/leefbaar fracties een motie ingediend om voor 1 maart 2015 een kinderombudsman aan te stellen. De kinderombudsman kan er op toezien dat de rechten van het kind worden nageleefd, het toetsingskader zal zijn het internationaal verdrag inzake de rechten van het kind. Kinderen moeten gezond en veilig kunnen opgroeien en moeten zich kunnen ontwikkelen tot mensen die volwaardig kunnen participeren in onze samenleving.

Het college heeft inmiddels gehoor gegeven aan de strekking van onze motie en heeft contact gezocht met een vertegenwoordiger van de Rotterdamse kinderombudsman. Zij heeft zich bereid verklaard en is in de gelegenheid om deze taak ook voor Vlaardingen uit te voeren. De aanstelling van een kinderombudsman is van grote toegevoegde waarde, zij zal een aanvulling zijn voor onze stad en is in staat om de kwaliteit van de door Vlaardingen geleverde zorg te bewaken.