Actie tegen BTW-verhoging

29 oktober 2017

Actie tegen BTW-verhoging

Foto: SP

De Vlaardingse afdelingen van GroenLinks, PvdA en SP gaan gezamenlijk de strijd aan tegen de verhoging van het BTW-tarief. Aanstaande zaterdag zijn zij te vinden op de weekmarkt op het Veerplein. Bij de BTW-marktkraam kan iedereen zijn handtekening komen zetten tegen het plan van Rutte III om het 6%-tarief te verhogen naar 9%.

De tariefsverhoging geldt voor onder andere de dagelijkse boodschappen, de fietsenmaker, boeken, groente en fruit, geneesmiddelen, concertkaartjes en het openbaar vervoer.  Tegelijkertijd verlaagt ze voor vrijwel hetzelfde bedrag de winstbelasting voor grote bedrijven. De boodschappen worden duurder, de winsten van multinationals groter. Dat geeft weinig vertrouwen voor de toekomst.

De Vlaardingse afdelingen van GroenLinks, PvdA en SP verwachten de komende tijd wel vaker gezamenlijk als links blok op te moeten treden: “Het regeerakkoord van Rutte III zal zorgen voor een verdere tweedeling en een vermindering van de sociale zekerheid. Dat vraagt om een sterk sociaal tegengeluid. Wij nodigen iedereen uit om zich zaterdag tussen 11.00 en 15.00 uur bij ons aan te sluiten”.

Meer info: Willem de Man / willem.deman@sp-vlaardingen.nl