SP presenteert verkiezingsprogramma: Vlaardingen voor elkaar

30 januari 2018

SP presenteert verkiezingsprogramma: Vlaardingen voor elkaar

Lijsttrekker Arnout Hoekstra heeft vandaag het verkiezingsprogrammaPDF icon van de SP gepresenteerd: “Wij zetten in op gemeentelijke thuiszorg, voorrang voor Vlaardingse woningzoekenden, verdubbeling van de duurzame energieproductie en een groot aantal andere concrete maatregelen.” Met de titel ‘Voor elkaar’ wil de SP afstand nemen van het individualisme in de samenleving, en duidelijk maken dat Vlaardingers samen moeten werken om het geheel te verbeteren. ‘Voor elkaar’ verwijst er ook naar dat Vlaardingers het samen voor elkaar hebben gekregen om de gemeente er weer financieel bovenop te krijgen en er weer geïnvesteerd kan worden in de stad.

Voor de komende vier jaar stelt de SP voor bijna 10 miljoen euro aan nieuw beleid voor. De SP is tot op heden de enige partij die het programma heeft voorzien van een financiële onderbouwing. “Ons programma is financieel haalbaar, en wij laten zien wat de mogelijkheden zijn om onze keuzes te financieren. Je kunt niet én de belastingen verlagen én gratis bier uitdelen. Ik roep andere partijen op om ook met cijfers te komen zodat de kiezers niet met loze beloftes worden geconfronteerd.” Aldus Hoekstra.

Een aantal belangrijke voorstellen zijn:

• Verdubbelen van het schoolzwemmen
  • Jaarlijks een ijsbaan
  • Museum gratis toegankelijk
  • Meer evenementen in de binnenstad mogelijk maken
  • Extra inzet op bestrijden overgewicht onder kinderen
  • Gratis OV voor minima
  • Renoveren van de Stadskraan
  • Extra handhavers voor aanpak hondenpoep en zwerfvuil
  • Omscholen werklozen
  • Steun voor archeologische en historische vereniging
PDF icon Verkiezingsprogramma (PDF)