Vlaardingen ideale plek voor hoofdkantoor Unilever

15 maart 2018

Vlaardingen ideale plek voor hoofdkantoor Unilever

Foto: SP

Arnout Hoekstra (SP) heeft Unilever uitgenodigd om hun hoofdkantoor in Vlaardingen te vestigen. Unilever maakte eerder vanochtend bekend dat het zijn hoofdkantoor in Rotterdam zal vestigen. Arnout Hoekstra: “Unilever bezit in Vlaardingen 65.000m2 kantoorruimte welke volgend jaar leeg komt te staan. Een terrein van 7,5 hectare dicht bij openbaar vervoer, snelwegen en vliegveld, op slechts twintig minuten vanaf de Coolsingel. Met eigen tennisvelden, een aanlegsteiger aan de rivier en een prachtig hotel naast de deur”.

De komst van het hoofdkantoor biedt een enorme kans nadat Unilever in 2016 besloot om de onderzoeksvestiging in Vlaardingen te sluiten: “Het verdwijnen van deze 800 arbeidsplaatsen van deze ontwikkelafdeling heeft enorme economische gevolgen voor de stad. Niet alleen voor de werkgelegenheid bij Unilever zelf, maar ook bij alle lokale leveranciers. Door het hoofdkantoor in Vlaardingen te vestigen wordt de economische positie van Vlaardingen weer hersteld.” Aldus Hoekstra.