Kort parkeren in Centrum krijgt eindelijk vorm

27 maart 2019

Kort parkeren in Centrum krijgt eindelijk vorm

Het Vlaardingse college van burgemeester en wethouders maakte afgelopen dinsdag de nieuwe plannen voor het parkeerbeleid bekend. Zo is het idee dat er speciale Stop&Shop parkeerplaatsen moeten komen om een korte boodschap in het centrum te kunnen doen.
Duidelijk is dat het college heeft geluisterd naar de input van de SP uit 2015 bij de plannen voor het actieplan mobiliteit. Waarbij de SP aangaf dat er in het centrum van Vlaardingen parkeerplaatsen zouden moeten komen voor beperkte duur, onder meer om een korte boodschap te kunnen doen. Niet het volledige SP-voorstel is overgenomen, de partij is daarom ook kritisch. Wat de SP betreft hadden de beperkte parkeerplaatsen ook gratis gekund door middel van blauwe zones. In het huidige voorstel van het college moet de bezoeker € 0,10 per half uur betalen voor parkeren op de daarvoor bestemde Stop&Shop parkeerplaatsen. Hiervoor moet de gemeente speciale parkeerautomaten aanschaffen die onder meer de kentekens kunnen registreren. Wat de SP betreft had dit simpeler gekund door middel van de blauwe parkeerschijf.