Samenwerken met de SP ineens toch minder problematisch?

11 april 2022

Samenwerken met de SP ineens toch minder problematisch?

Tijdens de verkenning voor het Vlaardings college kreeg de SP de deur in het gezicht. Volgens de VVD, Leefbaar en CDA zijn er zulke grote inhoudelijke verschillen met de SP dat “samenwerking problematisch en niet goed denkbaar is”. Zonder hierover in gesprek te gaan werd de SP, met vier zetels één van de grootste partijen, ingewisseld voor D66 en de SGP. En GroenLinks; die vond het allemaal prima.

Nu koud twee weken verder vragen deze partijen of de SP op de koffie wil; “voor een goed gesprek over wat nodig is voor de stad.” Dit zodat ze na afloop kunnen zeggen: Wij hebben met iedereen gesproken, ook met de oppositiepartijen. Voor breed draagvlak hebben wij punten vanuit de oppositie meegenomen, te weten: *klein bier* + *dingen die wij toch al van plan waren*.

Beste formerende partijen: Bespaar je de koffie. Het SP-verkiezingsprogramma staat vol goede ideeën voor de stad. Neem vooral alles over. Ik bied het jullie gratis aan: https://vlaardingen.sp.nl/sites/vlaardingen.sp.nl/files/attachments/sp_vld_2022_verkiezingsprogramma.pdf

Veel succes,

Arnout Hoekstra,