SP-Kamerlid Roemer in gesprek met schippers

22 augustus 2009

SP-Kamerlid Roemer in gesprek met schippers

SP-Kamerlid Roemer bezoekt schippers in Vlaardingse havens
SP-Tweede Kamerlid Emile Roemer bracht op zaterdag 22 augustus een bezoek aan de Vlaardingse Koningin Wilhelminahaven. Roemer bezocht daar samen met leden van de Vlaardingse SP-afdeling binnenvaartschippers. De binnenvaartschippers maken zeer moeilijke tijden door. De SP gaat met de schippers in gesprek om de problemen in kaart te brengen.

De SP is onlangs een enquête gestart - www.sp.nl/binnenvaart - om voor het Kamerdebat van 1 oktober de meningen en ervaringen van de binnenvaartschippers te bundelen. Door de economische crisis dreigen veel binnenvaartschippers te verdwijnen omdat ze voor veel te lage ladingprijzen te moeten varen. Hierdoor kunnen veel schippers niet meer voldoen aan hun financiële verplichtingen.

SP-Kamerlid Roemer bezoekt schippers in Vlaardingse haven

SP-Kamerlid Emile Roemer is daarom een enquête gestart. Deze is er op gericht om bij deze ingewikkelde bedrijfstak er achter te komen hoe de schippers en reders de toekomst en knelpunten zien. Roemer: “De crisis hakt er keihard in bij de binnenvaartschippers. Steeds meer schippers raken in ernstige problemen. Na de crisis hebben we ze weer hard nodig, maar de vraag is of er dan geen onherstelbare schade is opgelopen in deze sector.”

Zie ook:
- Reportage RTV Rijnmond (Realvideo)
- SP.nl: Roemer neemt enquêtes af bij binnenvaartschippers